Thursday, October 1, 2009

Carte postala cu baltoaca de soare

1 comment:

Liviu said...

Când am văzut poza asta, cred că am simţit ceea ce trebuie să fi simţit maimuţele din experimentul „Cum poţi nevroza o maimuţă” (titlu aproximativ): erau puse să răspundă corect la întrebarea „E un cerc sau un pătrat?” (apăsând pe un buton) şi dacă răspundeau corect, primeau ca recompensă ceva gustos. În experiment se utilizau treptat forme intermediare între cerc şi pătrat, iar la un moment dat maimuţele nu se mai puteau hotărî ce răspuns să dea, şi se chinuiau multă vreme să ia o decizie.
Cam aşa şi eu, cum ziceam, cu poza asta: am văzut gogoloiul de soare specific pentru Holga, dar în formatul de 2/3 pe care l-ai folosit în ultimul timp, când ai pus poze făcute cu Canonul. Ca să fiu sigur, am descărcat poza şi m-am uitat în datele exif. Atunci mi-am dat seama că probabil scannerul avea contururi speciale pentru filmul foto obişnuit, şi n-ai putut scana întreaga poză.
Dincolo de aspectul ăsta comic, sunt aici câteva lucruri care îmi plac. Primul care îmi sare în ochi e culoarea violetă generalizată, care habar n-am (şi poate nici tu) cum ţi-a ieşit. Al doilea e impresia interesantă de „eclipse diamond ring” (inel de diamant al eclipsei) pe care o dă gogoloiul, mai ales că e pe un fond întunecat.
E extraordinar de frumos. Iar nuanţa de violet îi adaugă ceva magic.