Sunday, July 1, 2007

Colectionez visele fotografilor

Octombrie 1967: anunt dat in France Soir, de poeta Joyce Mansour: "Caut vise pentru colectie. Scrieti pe adresa Joyce Mansour, Avenue du Marechal Maunoury, Paris". In urma cu o zi am citit aceste randuri (in Dilemateca), zicandu-mi "Aha! Din nou se intampla." Bagasem de seama ca altcineva se gandise la acelasi lucru ca si mine, insa cu multi ani inainte de a ma fi nascut. Insa in timp ce eu facusem doar tatonari timide, incercand sa strang vise de la fotografi, capatand mici farame pe care le-am si pierdut prin carnetele si calculatoare, frantuzoaica primise mii de scrisori - cele mai multe de la oameni singuri (tinere, scriitori, functionari, pictori) - printre care s-a remarcat un plic cu bucatele din scoarta unui platan, de care expeditorul spunea ca sunt "resturi de vis". Acum cand scriu, nu-mi amintesc ce-am visat azi noapte, ci doar primele clipe de dupa trezire cand mi-am mormait in cap: Sa nu uit, sa-mi notez repede; insă n-am scris, ca de obicei, asa ca imaginile vazute in somn s-au risipit in timp ce mergeam la baie, lipaind pe hol. Sau poate ca atunci cand am deschis fereastra.

Astept visele voastre la adresa: alinafotografii@gmail.com

http://atelier.liternet.ro/articol/4719/Anca-Anghel-Novac/Manual-de-fotografie-Colectionez-visele-fotografilor.html

No comments: